Vi har förtillfället en driftstörning som drabbar ns1.webbaccess.nu samt ns2.webbaccess.nu
Tekniker arbetar på problemet som förväntas vara löst snarast.
Uppgradering av mjukvara samt hårdvara sker under detta servicefönster.
Detta arbete kommer genomföras för att stabilisera leveransen av våra tjänster.
Arbetet beräknas vara klart 2011-06-05 06:00
Uppdatering:
Uppgraderingsarbetet lyckades utan några problem. Berörda system har nu en säkrare drift.
Vi har planerat en flytt av våra system för att säkerställa drift för kunder.
Vi har nu tecknat avtal med leverantören och flyttningen kommer ske mellan 21/6 och 22/6, för att säkerställa minsta driftstopp som drabbar er kunder kommer systemen tas ur drift sent på eftermiddagen samt komma igång igen så fort så möjligt.
Samtliga mail kommer givetvis att sparas, dock kommer samtliga sidor skickas till en statisk sida med innehåll "Systemen flyttas, sidan kommer att vara uppe snart"
Vid några frågor kan vi besvara detta genom mail alt. telefon.
Avbrottet beräknas klart senast 22/6 kl 06.00
Vi upplever för tillfället DDoS attack mot våra system, vi hoppas att detta kommer lösa sig så snart så möjligt.
Spam är ett ständigt ökande problem, så nu har vi på Webbaccess bestämt oss för att motverka detta, vi har därför satt in ett extra filter som markerar vs. släpper igenom mail om det är spam. Detta filter kan vara missvisande i början, så vi hoppas ni har överseende med att det kan komma lite spam och lite vanlig mail som är markerad spam.
Vid problem ombedes ni att ta kontakt med supporten, som ni finner i menyn till vänster.
Flera större internetlevantörer blockerar utgående e-post (SMTP, port 25) via externa leverantörer och webbhotell.
Har Du Internetuppkoppling hos någon av dessa leverantörer kan Du alltså inte längre använda våra servrar för att skicka e-post - Du måste skicka via respektive leverantörs SMTP-server:
Bredbandsbolaget: smtp.bredband.net
Bostream/Bredbandsbolaget: smtp.bredband.net
Bredband2: smtp.bredband2.com (Kräver autentisiering)
UPC-Chello: smtp.chello.se
Comhem: mail1.comhem.se
Telia ADSL: smtprelay1.telia.com
Tele2: smtp.tele2.se
Inkommande e-post påverkas inte och hämtas som vanligt hos oss via POP3 eller IMAP. Finns inte din internetleverantör med här?
Prova att använda din domän som utgående alt. kontakta supporten för mer information. Om du har en mobil arbetsplats kan du få en speciell port tilldelad på våra servrar för att skicka utgående mail från våra servrar. Detta är givetvis kontrollerat så inga spam kommer att kunna skickas och allt är användarkontrollerat.